Actualitate
Poliția Locală Timișoara s-a modernizat! Invitații rezistente la ploaie și îngheț, pentru șoferii care parchează neregulamentar
Autocolantele scrise de mână și fixate de parbrizul mașinilor parcate neregulamentar vor deveni istorie în Timișoara. Poliția Locală continuă procesul de digitalizare, astfel că totul se va desfășura de acum înainte cu ajutorul unei aplicații.
Până acum, polițiștii locali care depistau un autovehicul oprit sau staționat neregulamentar lipeau pe parbrizul acestuia un colant autoadeziv tip invitație, prin care transmiteau conducătorului auto să se prezinte la sediul instituției pentru întocmirea procesului verbal. Colantul avea dimensiuni mari, era completat cu scris de mână, uneori ilizibil.
Acum funcționează experimental, urmând a fi extins în totalitate, un nou proiect de implementare a colantelor.
„Prin contractul cu societatea Expertissa Timișoara SRL, de dezvoltare a sistemului integrat de documente DoxConnect, încheiat la data de 18.11.2021, s-a stabilit conceperea unei aplicații pentru gestionarea autocolantelor, în valoare de 21.370 lei fără TVA. Aplicația mobilă deservită de polițiștii locali va interfața în mod automat cu aplicația sus amintită și va genera în format electronic toate documentele interne, necesare sancționării contravențiilor din trafic. Această aplicație este instalată pe un număr de 84 telefoane mobile, dotate cu imprimante portabile, repartizate la tot atâția polițiști locali”, au transmis reprezentanții Poliției Locale Timișoara.
Astfel, polițiștii scot o invitație pe hârtie, rezistentă la intemperii, ploaie, zăpadă, îngheț pe care o fixează pe parbrizul autovehiculului. Pe aceasta se pot citi clar datele de identificare a autoturismului, locația exactă, actul normativ încălcat, numele agentului care a constatat fapta, precum și unde trebuie să se prezinte pentru întocmirea procesului verbal.
Numai anul trecut au fost tipărite și aplicate un număr de 37.379 colante autoadezive pentru oprirea sau staționarea neregulamentară, achiziția acestora ridicându-se la 13.900 lei. Prin implementarea noului sistem, cheltuielile cu colantele vor fi de 700 lei, ceea ce înseamnă o reducere a cheltuielilor cu 95%.
„Facilitățile oferite de aplicație sunt, pe lângă reducerea semnificativă a acestor costuri, și rapiditatea luării măsurilor în cazul unor constatări și implicit alocarea unui timp mai mare sesizărilor de la cetățeni, reducerea timpului de transmitere a datelor autovehiculelor către Dispecerat, gestionarea eficientă și reală a modului în care se iau măsuri în teren și de asemenea, eliminarea tipizatelor și registrelor de la Serviciul Dispecerat și Control Acces, datele din aplicație urmând a fi listate doar în caz de nevoie. Aplicația generează procesele verbale în sistem, fiind interconectată și cu aplicația de înregistrare a proceselor vebale de constatare a contravenției, deja existentă. Deocamdată, procesele verbale pot fi generate doar la sediu, urmând ca, în funcție de bugetul alocat, în viitor, sistemul să fie extins și procesele verbale să se poată imprima la fața locului”, au mai transmis reprezentanții Poliției Locale Timișoara.